Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019

Προσευχή ενός ανθρώπου σε δυσκολία



ΨΑΛΜΟΣ 25(ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΔΑΥΙΔ)

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΙΑ.

ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ.ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΤΙΘΕΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΑΣ.

1.Γενου κριτης μου, Κυριε, και αποδος δικαιοσυνην εις εμε.Ζητω τουτο από Σε, διοτι προσεπαθησα να πολιτευωμαι με απλοτητα και αγαθοτητα ψυχης και δι’ αυτό αι ελπιδες, που εστηριξα εις τον Κυριον, δεν θα διαψευσθουν και δεν θα καταντησω εις αδυναμιαν εναντι των εχθρων μου.

2.Υποβαλε με, Κυριε, εις την δοκιμασιαν  των θλιψεων, και πειρασον με με τους βαρυτερους πειρασμους, δια των οποιων επειρασθησαν οι εκλεκτοι σου και δοκιμοι ανδρες, εξετασε το εσωτερικον μου και την καρδιαν μου σαν μεσα εις καμινον και φωτιαν δοκιμαζων αυτά.

3.Ζητω μετα παρρησιας την δοκιμασιαν και εξετασιν σου αυτην, διοτι εχω διαρκως προ των οφθαλμων μου το ελεος σου, το οποιον εκχυνεις πλουσιον εις τους ελπιζοντας εις σε, και δι’ αυτό ευηρεστησα εις σε συμμορφωθεις προς την αληθειαν σου.

4.Δεν ελαβα μερος εις συνεδρια και συσκεψεις ανθρωπων αρεσκομενων εις την ματαιοτητα και το ψευδος, και δεν θα εισελθω μαζι με παρανομουντας δια να συσκεφθω και συνεργασθω με αυτους.

5.Εμισησα από καρδιας πασαν συναξιν ανθρωπων, οι οποιοι σχεδιαζουν και μηχανευονται εργα πονηρα, και δεν θα καθισω ποτε με ασεβεις ανθρωπους συναποτελων μελος της συντροφιας των.

6.Θα νιψω μαζι με τους αθωους τας χειρας μου εις δηλωσιν της αγνοτητος και καθαροτητος αυτων από πασης αδικιας, και θα ακολουθησω, Κυριε, ευλαβως την λιτανευτικην πομπην των ιερεων γυρω από το θυσιαστηριον σου,

7. δια να ακουσω την φωνην των υμνουντων σε και δοξολογουντων λευιτων, αλλα και να διηγηθω και εγω όλα τα θαυμαστα σου εργα και να συνενωσω και την ιδικην μου φωνην προς αινον της δοξης σου.

8.Κυριε, εποθησα με ολην την ψυχην μου να ευπρεπιζω και να κατακοσμω τον οικον σου και τον τοπον τον ιερον, εις τον οποιον κατασκηνωνει εν σχηματι φωτεινης και εκθαμβωτικης νεφελης η δοξα σου η πληρουσα αυτόν λαμπροτητος.

9.Αφου λοιπον αυτος ο ιερος ποθος καταφλεγει την καρδιαν μου, μη συγκαταστρεψης μετ’ ανθρωπων, που δεν σε σεβονται, την ευλαβουμενην και σεβομενην σε ψυχην μου, και μη εξαφανισης την ζωην μου μετ’ ανδρων, οι οποιοι αρεσκονται εις τους φονους και εχουν αιμοβορα αισθηματα.

10.Εις τας χειρας των αυτοι εχουν ανομιας και εγκληματα πολλα, και η δεξια των χειρ είναι γεματη από δωρα, τα οποια χωρις καμμιαν τυψιν ελαμβανον εκαστοτε, δια να στραγγαλισουν το δικαιον και καταδικασουν τον αθωον.

11.Αντιθετως εγω επολιτευθην και συμπεριεφερθην χωρις πονηριαν και με την συνηθη μου ευθυτητα και καλωσυνην.Γλυτωσε με, Κυριε, από τας πονηριας και τους δολους των, και δειξε προς εμε το ελεος σου.

12.Οι ποδες μου δεν εβγηκαν ουτε σπιθαμην εξω από την ευθειαν οδον, αλλ’ εσταθησαν μακραν από κάθε σκολιοτητα και πονηριαν εις τον ευθυν δρομον του θεληματος σου.Δι’ αυτό ελεουμενος από σε θα σε ευλογω και θα σε δοξολογω, Κυριε, εν μεσω συναξεων πολυπληθων.





ΨΑΛΜΟΣ 26(ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΔΑΥΙΔ)


ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΝΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.


ΣΕ ΚΑΘΕ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.


1.Ο Κυριος είναι φωτισμος μου, διοτι με απαλλασσει από το σκοτος της αγνοιας και από τα μαυρα συννεφα της θλιψεως και απελπισιας.Ο Κυριος είναι Σωτηρ μου. Ποιον λοιπον θα φοβηθω, εφ’ οσον εχω ποιουτον προστατην? Ο Κυριος είναι υπερασπιστης της ζωης μου από τας απειλας και τας επιθεσεις τινος εχθρου θα δειλιασω?

2.Καθ’ ον χρονον επλησιαζον να με καταφθασουν οι επιπεσοντες κατ’ εμου κακοποιοι, με τον σκοπον να με κατασπαραξουν και ως αγρια θηρια να καταβροχθισουν τας σαρκας μου, αυτοι που με εθλιβον και με τοσον εχθρικας διαθεσεις επηρχοντο κατ’ εμου, εκλονισθησαν και κατεπεσαν επι του εδαφους ηττημενοι, σαν να δυναμεως του Σωτηρος μου.

3.Κατοπιν λοιπον της θαυμαστης ταυτης διασωσεως μου και εάν ακομη παραταχθη κατ’ εμου ολοκληρος στρατια, δεν θα φοβηθη η καρδια μου και εάν πολεμος σηκωθη κατ’ εμου , παλιν και εν τη περιπτωσει ταυτη εγω δεν θα παυσω να ελπιζω.

4.Μιαν αιτησιν εζητησα από τον Κυριον, αυτην την χαριν θα του ζητησω με ολην την καρδιαν μου να κατοικω εντος του οικου του Κυριου καθ’ ολας τας ημερας της ζωης μου, να μελετω και να βλεπω με τους οφθαλμους της ψυχης μου τα θαυμαστα εργα της προστατευτικης δυναμεως και αγαθοτητος του Κυριου, τα οποια μαζι με την λατρειαν του πληρουν τερπνοτητος την καρδιαν μου, και να επισκεπτωμαι τακτικα ως ταπεινος λατρης τον αγιον Ναον του.

5.Θα ημην δε αχαριστος, εάν δεν ειχον τον ποθον αυτόν.Διοτι ο Κυριος κατά την ημεραν, που κινδυνοι και κακα πολλα με εκυκλωσαν και εκινδυνευα να θανατωθω, με εκρυψεν εντος της σκηνης αυτου, μου παρεσχε σκεπην και προστασιαν ασφαλη μεσα εις το μυστικον και αποκρυφον μερος της σκηνης του, και με υψωσεν υπερανω των επελθοντων κατ’ εμου κινδυνων επι πετρας υψηλης, στερεας και απροσβλητου.

6.Και τωρα δυναμαι να προειπω και δια το μελλον μετα βεβαιοτητος, ότι ανυψωσε την κεφαλην μου επι των εχθρων μου και με κατεστησεν υπερτερον και ανωτερον από αυτους.Κατοπιν δε τουτου θα κυκλωσω εν λιτανευτικη πομπη το θυσιαστηριον και θα προσφερω εις την σκηνην αυτου θυσιαν ευχαριστηριον μετ’ αλαλαγμων ευγνωμονος θριαμβου θα αναπεμψω αινον και θα ψαλω δοξολογιαν εις τον Κυριον.

7.Εισακουσον, Κυριε, την φωνην της δεησεως μου, την οποιαν με ποθον και θερμοτητα πολλην σου απευθυνω.Ελεησε με και ακουσε ευμενως την προσευχην μου.

8.Με πονον πολυν φωναζει προς σε η καρδια μου λεγουσα¨Τον Κυριον με ποθον πολυν θα ζητησω.Σε εζητησεν ολοκληρος η λογικη μου υπαρξις.Σε ικετευσα επιμονως, με το προσωπον μου εστραμμενον εις σε το προσωπον σου, Κυριε, ζητω μετα ποθου.

9.Μη δειξης αποστροφην προς εμε αποστερων με της ευμενειας του προσωπου σου και μη απομακρυνθης θυμωμενος από τον δουλον σου γινε και παλιν βοηθος μου μη με αποδιωξης ως οχληρον και φορτικον, και μη με εγκαταλιπης, ω Θεε, που εισαι ο μονος Σωτηρ μου.

10.Ο πατηρ μου και η μητηρ μου, αδυνατοι και αυτοι να με υπερασπισθουν, με αφηκαν αβοηθητον και ερημον, ως να ημην ορφανος, ο Κυριος όμως με επηρε πλησιον του και εγινε δι’ εμε περισσοτερον από πατερας.

11.Γενου εις εμε νομοθετης, Κυριε διδαξον με την οδον των εντολων σου και οδηγησε με εις δρομον ευθυν και ασφαλη, ελευθερον από τας παγιδας και επιβουλας των δολερων εχθρων μου.

12.Μη με παραδωσης αιχμαλωτον εις τας ασπλαγχνους ψυχας αυτων, που με θλιβουν, διοτι εσηκωθησαν κατ’ εμου μαρτυρες αδικως κατηγορουντες με, και οι κυριαρχουμενοι υπο της αδικιας ανθρωποι εψευσθησαν κατ’ εμου χαριν του εαυτου των και των αδικων συμφεροντων των.

13.Πιστευω να ιδω και να απολαυσω τα αγαθα του Κυριου εις την γην της τελειοτερας και μακαριωτερας ζωης, της οποιας οι κληρονομοι ζουν παντοτε, χωρις να αποθνησκουν ποτε.

14.Αναμεινον μεθ’ υπομονης την βοηθειαν του Κυριου, απομακρυνον πασαν δειλιαν και πληρωθητι ανδρειας και ας μη χανη το θαρρος της, αλλ’ ας κραταιουται η καρδια σου.Και εξακολουθει μετ’ εγκαρτερησεως να αναμενης την βοηθειαν του Κυριου.




ΨΑΛΜΟΣ 28(ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΔΑΥΙΔ)


ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.


ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΜΑΣ.

ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.

1.Προσφερατε εις τον Κυριον, ω αγγελοι, οιτινες προ των ανθρωπων ηξιωθητε να εισθε κατά χαριν υιοι του Θεου προσφερατε εις τον Κυριον λογικας και πνευματικας θυσιας αρεστας εις αυτόν, ως οι προσφερομενοι υπο των ανθρωπων επι του γηινου θυσιαστηριου αμνοι, που εγεννηθησαν προσφατως από κριους ωριμους.Προσφερατε εις τον Κυριον δοξαν και τιμην.

2.Προσφερατε εις τον Κυριον δοξαν πρεπουσαν εις το ονομα αυτου.Κλινατε ευλαβως γονυ και προσκυνησατε τον Κυριον εις τον εν ουρανοις θρονον του, ενθα και αι αγιαι βασιλικαι αυλαι του.

3.Φωνη Κυριου αντηχει υπερανω των εις πυκνα συννεφα συσσωρευμενων υδατων.Ο μεγας και ενδοξος Θεος εξαπελυσε βροντας. Ο Κυριος υψουνται υπερανω ανυπολογιστων ποσοτητων υδατος αποθηκευμενων εις συννεφα.

4.Φωνη Κυριου βροντα ισχυρα φωνη Κυριου ακουεται μεγαλοπρεπεστατη.

5.Φωνη Κυριου βροντα συνοδευουσα κεραυνους, με τους οποιους συντριβει εν μια στιγμη τα υψηλα και πελωρια δενδρα των κεδρων, και θα συντριψη ο Κυριος με τους κεραυνους του τας κεδρους του Λιβανου.

6.Και θα λεπτυνη το καλυπτον τον Λιβανον τεραστιον δασος σαν τον χρυσουν μοσχον, που κατεσκευασαν αλλοτε οι Ιουδαιοι εις το Χωρηβ, και ο ηγαπημενος Ισραηλ εν μεσω των  και καταιγιδων και καταστροφων αυτων παραμενει απτοητος και ισχυρος ως νεαρος απογονος ζωου, φεροντος επι του μετωπου ένα κερας, επι του οποιου συγκεντρωνεται η ολη δυναμις του.

7.Φωνη Κυριου βροντη ισχυρα, η οποια επακολουθει εις την αστραπην και διακοπτει δια της βροντης του ταυτης ο Κυριος την φλογα του πυρος, η οποια εκπηδα από τα νεφη.

8.Φωνη Κυριου σειοντος την ερημον και θα σειση δια της βροντης ο Κυριος ολοκληρον την ερημον της Καδης, που εκτεινεται κατά μηκος της μεσημβρινης οχθης του Ιορδανου.

9.Φωνη Κυριου τρομαζουσα εγκυους ελαφους και φερουσα δια προωρου τοκετου εις υπαρξιν νεαρας ελαφους.Και αποψιλωνει με τας βιαιας θυελλας δαση αποσπωσα τα φυλλωματα των δενδρων και ξεσκεπαζουσα το προ ολιγου καλυπτομενον υπ’ αυτων εδαφος. Και κατά τον αυτόν χρονον εν τω ουρανω, οστις αποτελει τον αχειροποιητον αυτου ναον, παν στομα αγγελου αναπεμπει δοξαν προς αυτόν.

10.Βροχη ραγδαια επακολουθει.Αλλ’ ο Κυριος εχει την κατοικιαν του εν τω κατακλυσμω. Και θα καθιση απροσβλητος και μεγαλοπρεπης ο Κυριος εν μεσω της ραγδαιας βροχης και των μαινομενων της φυσεως στοιχειων, βασιλευς αιωνιος κυβερνων τα στοιχεια ταυτα και κατά το θελημα του κατευθυνων αυτά.

11.Ο Κυριος δεν θα επιτρεψη ολεθρον κατά του λαου του, αλλα θα δωση δυναμιν και προστατευτικην ενισχυσιν εις αυτόν. Ο Κυριος θα ευλογηση τον λαον του, χαριζων εις αυτόν την ποθητην ειρηνην.




ΨΑΛΜΟΣ 35(ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΚΑΙ ΔΑΥΙΔ)


ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ.

ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΑΔΙΚΑ ΔΙΩΧΘΕΝΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΨΕΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ.

2.Λεγει καθ’ εαυτον και με τα βαθη της ψυχης του εχει λαβει αποφασιν ο παρανομος ώστε να αμαρτανη δεν υπαρχει φοβος Θεου εμπρος του, και δεν εχει προ οφθαλμων το κριτηριον, εις το οποιον θα κληθη να δωση λογον δια τας πραξεις του.

3.Διοτι ενοθευσε και διεστρεψε τα παντα εμπροσθεν αυτου, ώστε δεν είναι δυνατον να διακρινη και να ευρη την ανομιαν του και να μισηση αυτην.

4.Οι λογοι, οι οποιοι εξερχονται από το στομα του, είναι γεματοι ανομιαν και δολον, δεν ηθελησεν ουτε εσκεφθη να συνελθη εις εαυτον και να αποκτηση συνεσιν και φρονησιν, ώστε να επιτελεση το αγαθον.

5. και όχι μονον κατά την ημεραν αλλα και κατά την νυκτα, όταν ευρισκεται εις την κοιτην του, αντι να σκεπτεται τον Θεον και να ζητη το ελεος του δια τας παραβασεις της ημερας, διαλογιζεται και σχεδιαζει αδικιαν και ανομιαν κατά του πλησιον ευρεθη εμπρος παρων παντοτε και πρωτοστατων εις κάθε δρομον πονηρον και η πωρωσις του εφθασεν εις σημειον, ώστε να μη αποτροπιαζεται την κακιαν και να μη την χορταινη ποτε.

6.Κυριε, το ελεος σου είναι απεριοριστον, και απλουται εις τον ουρανον ακαταμετρητον και μονος ο ουρανος δυναται να το περιλαβη και η αληθεια σου και η πιστη τηρησις των επαγγελιων σου, αλλα και το αδιαψευστον των κρισεων σου και των λογων σου φθανουν μεχρι των νεφελων.

7.Η δικαιοσυνη σου υψουται ασειστος και ασαλευτος και αιωνια σαν τα θεοκτιστα και πανυψηλα ορη τα σχεδια σου και αι σοφαι κρισεις σου, δια των οποιων κυβερναται η ζωη των ανθρωπων και των λαων, είναι ανεξερευνητοι, καθως των ωκεανων αι βαθειαι αβυσσοι δια της πανσοφου και αγαθης προνοιας σου σωζεις όχι μονον τους ανθρωπους,αλλα και τα κτηνη και την κατωτεραν ταυτην δημιουργιαν σου.

8.Θεε μου, ποσον μεγα και ανυπολογιστον εις πληθος είναι το ελεος σου.Εξαιρετικως όμως οι απογονοι των ανθρωπων θα στηριξουν την ελπιδα των εις την προστασιαν της βοηθειας σου, υπο την οποιαν θα σκεπασθωσιν εν ασφαλεια, όπως υπο τας στοργικας πτερυγας της ορνιθος τα μικρα πουλια της.

9.Θα χορτασθουν και θα μεθυσουν από την αφθονιαν και τον πλουτον της τραπεζης του οικου σου και θα τους ποτισης με την τρυφην των αρρητων σου πνευματικων απολαυσεων, που η αφθονια της ομοιαζει προς ασυγκρατητον ρευμα χειμωνιατικου ποταμου.

10.Ναι θα χορτασθουν και θα μεθυσουν, διοτι εις τα βαθη των κολπων σου υπαρχει η ανεξαντλητος πηγη πασης ζωης και συ εισαι ο μονος ζωοδοτης.Δια του φωτος σου, όταν τουτο επιλαμψη εις την διανοιαν μας.Θα ιδωμεν το φως που θα μας παρηγορη και θα μας καθοδηγη και θα μας γεμιζη θαρρος και ελπιδα.

11.Εξακολουθησε να εκχυνης και να παρεχης αδιακοπα το ελεος σου εις οσους εχουν την αληθη γνωσιν περι σου, και προστατευε με την δικαιοσυνην σου τους ευθεις κατά την καρδιαν και μη τρεφοντας δολους εις αυτην.

12.Ας μη επελθη κατ’ εμου πους αμαρτωλου και υπερηφανου δια να με καταπατηση και χειρ αμαρτωλου ας μη εξεγερθη κατ’  εμου δια να με μετακινηση από τον οικον μου εξοριστον και φυγαδα.

13.Ιδου εκει! Κατεκρημνισθησαν επι του εδαφους οικτρως ολοι, οσοι εργαζονται την ανομιαν. Εξωσθησαν από τας θεσεις των και δεν δυνανται κατ’ ουδενα λογον να σταθουν ορθιοι.

 πηγη:το ψαλτηριον του προφητου και βασιλεως ΔΑΥΊ΄Δ μετα συντομου ερμηνειας, Συγγραφευς  ΠΑΝ.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ (εκδοσις εικοστη εκτη)